Files kosten ca €800 miljoen per jaar. Rotterdam lijdt verlies doordat België Antwerpen en Duitsland Hamburg subsidieert. Schiphol floreert niet echt vanwege het gerommel richting Lelystad als uitvlucht.
De Betuwelijn is een ramp, herstelwerkzaamheden gaan extra vertragingen opleveren.
De Fyra-problemen zijn nog niet opgelost. ( België is verder)
De Noord-Zuidlijn loopt achter op schema en wordt veel duurder dan begroot.
Zomaar een greep uit jullie portefeuilles Verkeer en infrastructuur.
Komt dit door de verschillende ambtenaren, die geen verantwoording hoeven af te leggen?
Komt dit door de beperkingen die de coalitiepartijen opleggen?
Komt dit door een gebrek aan visie?
Gebrek aan visie, kennis en kunde, omdat de dames Bestuurskunde en Boekhouden als hoofdstudie hebben gevolgd?
De rente op leningen is historisch laag, bijna 0%
De inflatie raakt ook bijna het nulpunt.
Inflatie aanjagen door te investeren levert veel werkgelegenheid op. Een inflatie tussen de 2 en 3 procent zorgt voor een verwatering van de schulden.
En op iets langere termijn worden de investeringen in de infrastructuur dubbel en dwars terugverdiend. Intussen mooi meer mensen aan het werk.
Dit noem ik pas visie, een visie van meerdere vliegen in één klap, ( in een notendop)
Mijn vraag daarom:
“Zou hier met echte deskundigen op allerlei gebieden achter de regeringstafels, democratisch geselecteerd en benoemd, niet miljoenen uitgespaard of verdiend zijn voor de bv Nederland?”
Nog geen reacties op dit bericht.